Jak se trápení změnilo na zábavné mixování

Moje mentorka mi pořád opakovala: “Potřebuješ být více v kontaktu se zákazníky. Napřímo. Piš e-maily!” Ne že bych s ní nesouhlasila. Měla pravdu. 

Jenže

“To je jedno, co tam budeš psát. Stačí krátce. Cokoli.” Jedno to teda není! Ani náhodou. Mám své zákazníky ráda. A poslední, co bych chtěla, je prudit je nějakými reklamními e-maily. Když už jim mám psát, mělo by to za něco stát. Jenže co jim mám psát? Snažila jsem. Trápila se nad tím. A jednou za čas jsem horko těžko něco stvořila. Takovou krátkou zprávu o tom, co se děje v dílně. Za moc ten e-mail nestál, přestože v něm byla investovaná velká hromada energie.

Zpráva o dění = newsletter

Nevím jak vy, ale já jsem donedávna znala jen ty protivné newslettery, které člověku vnutí snad každý e-shop. Plné reklamy na jejich produkty či ještě “lépe” výčet akčního zboží. Ale ničeho jiného. Takové ty nudné pamflety. Dokonce na ně mám speciální e-mail. Aby mi nespamovaly ty schránky, které opravdu používám. A takový jsem opravdu připravovat nechtěla.

Nový svět

Pak jsem zahlédla na internetu zmínku o zpravodaji o newsletterech. To mě zaujalo. Rozklikla jsem odkaz a objevila celý nový svět. Zjistila jsem, že e-mail zákazníkům klidně může vypadat jako blog. Především o takových píše Martin Kavka. Jednou za měsíc posílá hromadu tipů pro psaní, rozhovory s (úspěšnými) autory či různé zajímavosti ze světa posílání tematických e-mailů.

Dozvěděla jsem se tolik nových věcí! Ty informace naprosto změnily moji optiku. A možná i celý můj vztah k e-mailům. Najednou jsem věděla, o čem budu psát. Zkusila jsem napsat svůj první e-mail v novém formátu. Najednou už to nebylo dlouhé trápení nad každým řádkem! Sebrala jsem poslední zbytky odvahy a vyhlásila totální restart e-mailů.

Vznikl mixletter

Protože svět je plný úžasné a inspirativní architektury. Mohla bych se celé dny jen toulat ulicemi a obdivovat krásu všech staveb kolem. Obdiv k architektuře se odráží v mých špercích. 

Z přetavování inspirace do šperků, jejich výroby i architektury samotné jsem namíchala krátký magazín. Plný obrázků a fotek. Dostal jméno Mixletter a posílám ho zájemcům jednou za dva týdny do jejich e-mailových schránek.

Protože,

nechci své zákazníky nudit.
Chci, aby je můj mixletter bavil. Aby se těšili na každý další.

Show must go on!

Napsala jsem druhý, třetí. Psaní se změnilo z otravné povinnosti na skvělý, produktivně strávený čas. A inspirativní. 
Nejen, že se i já těším na psaní každého dalšího mixletteru. Těším se také, co mi na něj čtenáři odepíší. Moc! 

Vyzkoušejte ho taky:

Z nabídky obchodu

Napsat komentář